مجری طرح نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن از سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی جهش مسکن خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۰۷۴

نهضت ملی مسکن چیست؟ شهرهای نهضت ملی مسکن کدامند؟ آورده اولیه نهضت ملی مسکن چقدر است؟ شرایط دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن چگونه است؟ آیا افراد مجرد می توانند در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند؟.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا صادقیان‌فر در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکونی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه قریب به ۲۰۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کرده‌اند، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده و ۲۶ هزار نفر نیز تاکنون تأیید نهایی و تخصیص پروژه شده‌اند.

مجری طرح نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه ۸ هزار نفر افتتاح حساب و تخصیص پروژه شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۱۵۰ پروژه در سطح استان به ظرفیت ۳۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده و در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.

صادقیان‌فر اظهار داشت: با نهادهای مرتبط با طرح ملی مسکن در این شهر همکاری کرده‌ایم تا شرایط احداث واحدهای با کیفیت مناسب فراهم شود.

وی در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع اتمام پروژه‌های در حال اجرا شامل محوطه‌سازی و آماده‌سازی زمین را صادر کرد و در ادامه افزود: بدون شک این اقدامات در تأمین نیاز مردم کرمانشاه به مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ظرفیت‌های نهادهای انقلابی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای پیشبرد این اهداف فعال شده، تاکید کرد: در آینده نزدیک قرارگاه امام حسن (ع) نیز ظرفیت خود را در استان کرمانشاه به کار خواهد گرفت تا عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی سرعت بیشتری بگیرند.

آغاز عملیات اجرایی ۷۴,۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از اجرای ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد خبر داد و گفت: اراضی معرفی شده به بنیاد مسکن که معادل حدود ۲۰۰ هزار واحد است در مراحل مختلف الحاق به محدوده شهر، تغییر کاربری قرار دارد و تمامی این اراضی قابلیت بارگذاری ندارد. از این تعداد اراضی آنچه که قابلیت تعریف پروژه را دارد و کاربری آن مسکونی است ۹۴ هزار واحد است که از این ۹۴ هزار واحد ۷۴ هزار و ۷۰۰ متقاضی معرفی و عملیات اجرایی این تعداد آغاز شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های آغاز شده اعلام کرد: بنیاد مسکن، متقاضیان ۵۰ هزار و ۵۷۰ واحد را به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی کرده است که تاکنون بانک‌ها با بیش از ۲۷ هزار متقاضی برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده‌اند.

سهرابی در بیان دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن در بخش تولید مسکن شهری (در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با منابع بنیاد) اعلام کرد: برنامه سال جاری برای احداث مسکن شهری علاوه بر نهضت ملی مسکن ۱۸ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد با نظارت بنیاد و توسط منابع داخلی بنیاد آغاز شده است.

ساخت بخشی از نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده

مدیرعامل بازآفرینی شهری گفت: بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن قرار است در قالب نوسازی بافت های فرسوده در این بافت ها احداث شود.

به گزارش مهر، محمد آئینی در برنامه زنده تلویزیونی درباره بافت‌های فرسوده اظهار کرد: در محدوده بافت‌های نابه سامان شهری مشکلات زیادی داریم؛ خانه‌های ناپایدار سهم بالایی از تعداد واحدهای مسکونی موجود در این بافت‌ها دارند ۱۰۶ درصد بناهای موجود در بافت‌های فرسوده ناپایدار است.

وی افزود: کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری مشهود است که قرار شده تا پایان ۱۴۰۱ سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی به متوسط میزان این خدمات در سایر بافت‌های شهرها برسد؛ خدمات زیربنایی و روبنایی که کمبود داریم شامل بهسازی معابر، شبکه فاضلاب، احداث مدرسه و درمانگاه، نوسازی مساکن و توانمندسازی ساکنان در این بخش‌ها خصوصاً از طریق اشتغال است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: قرار است هر مورد را در قالب اقدام مشترک با دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنیم.

وی کارویژه ستاد ملی بازآفرینی شهری را در ۴ محور دانست و گفت: محور اول جلب مشارکت دستگاه‌های مربوطه برای اجرای نوسازی بافت‌های نابه سامان شهری است؛ محور دوم جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری دستگاه‌های متعدد در بافت‌های نابه سامان شهری است تا این دستگاه‌ها به همگرایی برسند؛ در استان‌ها هم محوریت این همگرایی با استانداران است سومین محور کارویژه ستاد ملی بازآفرینی شهری دستیابی به وحدت رویه مناسب در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه‌ای است. چهارمین محور، هم افزایی منابع و اعتبارات دستگاه‌های مختلف برای دستیابی به برنامه‌های طراحی شده از سوی هر دستگاه در نوسازی بافت‌های نابه سامان شهری است؛ چون اگرچه اعتبارات دستگاه‌ها در حوزه بهسازی بافت‌های هدف بازآفرینی شهری زیاد نیست اما اگر این اعتبارات هم راستا شوند، می‌توانند مشکلات بافت‌های نابه سازمان شهری را برطرف کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از بازیگران اصلی نوسازی بافت‌های فرسوده و نابه سامان شهری را شهرداری‌ها دانست و افزود: در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری، قرار شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بودجه شهرداری‌ها برای تخصیص به نوسازی بافت فرسوده را برنامه ریزی و ابلاغ کند.

آخرین خبرها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو مکلف به حفظ انشعابات قبلی بود و از سوی دیگر برای ارائه انشعابات جدید در بافت‌های فرسوده هزینه‌ای دریافت نکنند؛ بسیار مشاهده می‌کنیم که در بافت‌ های فرسوده، کوچه‌ها تعریض می‌شود ولی تیر چراغ برق جابه جا نمی‌شود و در وسط کوچه باقی می‌ماند.

آئینی با بیان اینکه یکی از مزایای باف فرسوده این است که در صورت نوسازی، نیازی به انشعابات جدید دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو نیست، گفت: از این وزارت انتظار می‌رود انشعابات برق واحدهای مسکونی بازسازی یا تجمیع شده در بافت فرسوده را خارج از نوبت به انبوه سازان واگذار کند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قرار است بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده اجرا و ساخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها